پایگاه شهید ابراهیم هادی

سلام بر ابراهیم

طبقه بندی موضوعی

۰

شهید ابراهیم هادی

ابراهیم در یکی از مغاز های بازار مشغول کار بود. یک روز ابراهیم در وضعیتی دیدم که خیلی تعجب کردم!

دو کارتن بزرگ اجناس روی دوشش بود.جلوی یک مغازه،کارتن ها را روی زمین گذاشت.

وقتی کار تحویل تمام شد، جلو رفتم وسلام کردم. بعد گفتم: آقا ابرام برای شما زشته ، این کار باربر هاست نه کار شما!

نگاهی به من کرد و گفت: کار که عیب نیست، بیکاری عیبه، این کاری هم که من انجام می دم برا خودم خوبه، مطمئن باش که هیچی نیستم. جلوی غرور رو می گیره!

گفتم: اگه کسی شما رو اینطور ببینه خوب نیست، تو ورزشکاری و ... خیلی میشناسنت.

ابراهیم خندید و گفت: ای بابا ، همیشه کاری کن که اگه خدا تو رو دید خوشش بیاد ، نه مردم.


***


به همراه چند نفر از دوستان نشسته بودیم و در مورد ابراهیم صحبت می کردیم.

یکی از دوستان که ابراهیم را نمی شناخت تصویرش را ز من گرفت و نگاه کرد. بعد با تعجب گفت: شما مطمئن هستید اسم ایشون ابراهیمه!؟

باتعجب گفتم: خب بله، چطور مگه؟!

گفت: من قبلا بازار سلطانی مغازه داشتم . این آقا ابراهیم  دو روز در هفته سر بازار می ایستاد یه کوله بابری هم می انداخت روی دوشش وبار می برد یه روز بهش گفتم: اسم شما چیه؟

گفت : من رو یدالله صدا کنید!

گذشت تا چند وقت بعد یکی از دوستانم آمده بود بازار، تا ایشون رو دید با تعجب گفت: این آقا رو می شناسی!؟

گفتم: نه ، چطور مگه!

گفت:ایشون قهرمان والیبال و کشتیه،آدم خیلی با تقواییه، برای شکستن نفسش این کار ها رو می کنه. این رو هم برات بگم که آدم خیلی بزرگیه!

بعد از آن ماجرا دیگه ایشون رو ندیدم!

صحبت های آن آقا خیلی من رو به فکر فرو برد. این ماجارا خیلی برای من عجیب بود. اینطور مبارزه کردن با نفس اصلا با عقل جور در نمی آمد.


***


مدتی بعد یکی از دوستان قدیم را دیدم. در مورد کارهای ابراهیم صحبت می کردیم. ایشان گفت: قبل از انقلاب، یک روز ظهر آقا ابرام آمد دنبال ما من و برادرم و دونفر دیگر را برد چلو کبابی،بهترین غذا و سالاد و نوشابه را سفارش داد.

خیلی خوشمزه بود.تا آن موقع چنین غذایی نخورده بودم، بعد از غذا آقا ابراهیم گفت: چطور بود؟

گفتم: خیلی عالی بود. دستت درد نکنه، نگفت: امروز صبح تاحالا توی بازار بابری کردم. خوشمزگی این غذا به خاطر زحمتیه که برای پولش کشیدم!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی