پایگاه شهید ابراهیم هادی

سلام بر ابراهیم

طبقه بندی موضوعی

۰

شهید ابراهیم هادی

ابراهیم می گفت: اگر قرار است انقلاب پایدار بماند و نسل های بعدی هم انقلابی باشند باید در مدارس فعالیت کنیم، چرا که آینده مملکت به کسانی سپرده می شود که شرایط دوران طاغوت را حس نکرده اند!

وقتی می دید اشخاصی که اصلا انقلابی نیستند، به عنوان معلم به مدرسه می روند خیلی ناراحت می شد.

می گفت: بهترین و زبده ترین نیروهای انقلابی باید در مدارس و خصوصا دبیرستان ها باشند!

برای همین، کاری کم دردسر را رها کرد و به سراغ کاری پر دردسر رفت، با حقوقی کمتر!

اما به تنها چیزی که فکر نمی کرد مادیات بود. می گفت: روزی را خدا می رساند. برکت پول مهم است. کاری هم که برای خدا باشد برکت

دارد.

به هر حال براری تدریس در دو مدرسه مشغول به کار شد. دبیر ورزش دبیرستان ابوریحان( منطقه 14) و معلم عربی در یکی از مدارس

راهنمایی محروم(منطقه 15) تهران.

تدریس عربی ابراهیم زیاد طولانی  نشد. از اواسط همان سال دیگر به مدرسه رهنمایی نرفت! حتی نمی گفت: که چرا به آن مدرسه 

نمی رود!

یک روز مدیر مدرسه راهنمایی پیش من آمد.  با من صحبت کرد و گفت: تو رو خدا، شما که برادر آقا هادی هستید با ایشان صحبت کنید

که بر گردد مدرسه! گفتم: مگه چی شده؟!

کمی مکث کرد و گفت: حقیقتش، آقا ابراهیم از جیب خودش پول می داد به یکی از شاگردهاش تا هر روز زنگ اول برای کلاس نان و پنیر بگیرد!

آقای هادی نظرش این بود که این بچه ها منطقه محروم هستند. اکثرا سر کلاس گرسنه هستند. بچه گرسنه هم درس نمی فهمد.

مدیر ادامه داد: من با آقای هادی برخورد کردم. گفتم: نظم مدرسه ما را به هم ریختی ، در صورتی که هیچ مشکلی برای نظم مدرسه پیش

نیامده بود. بعد هم سر ایشان داد زدم و گفتم: دیگه حق نداری اینجا از این کارها را بکنی.

آقا هادی از پیش ما رفت. بقیه ساعت هایش را در مدرسه دیگری پر کرد . حالا همه بچه ها و اولیا از من خواستند که ایشان را برگردانم.

همه از اخلاق و تدریس ایشان تعریف می کنند. ایشان در همین مدت کم، برای بسیاری از دانش آموزان بی بضاعت و یتیم مدرسه، وسائل

تهیه کرده بود که حتی من هم خبر نداشتم.

با ابراهیم صحبت کردم. حرف های مدیر مدرسه را به او گفتم: اما فایده ای نداشت. وقتش را جای دیگری پر کرده بود.

ابراهیم در دبیرستان ابوریحان ، نه تنها معلم ورزش، بلکه معلمی برای اخلاق و رفتار بچه ها بود.

دانش آموزان هم که از پهلوانی ها و قهرمانی های معلم خودشان شنیده بودند شیفته او بودند.

در آن زمان که اکثر بچه های انقلابی به ظاهرشان اهمیت نمی دادند ابراهیم با ظاهری آراسته و کت و شلوار به مدرسه می آمد.

چهره زیبا و نورانی ، کلامی گیر او رفتاری صحیح، از او معلمی کامل ساخته بود.

در کلاسداری بسیار قوی بود، به موقع می خندید به موقع جذبه داشت. زنگ های تفریح را به حیاط مدرسه می آمد.

اکثر بچه ها در کناری آقای هادی جمع می شدند. اولین نفر به مدرسه می آمد و آخرین نفر خارج می شد و همیشه در اطرافش پر از 

دانش آموز بود.

در آن زمان که جریانات سیاسی فعال شده بودند، ابراهیم بهترین محل را برای خدمت به انقلاب انتخاب کرد. 

فراموش نمی کنم. تعدادی از بچه ها تحت تاثیر گروه های سیاسی قرار گرفته بودند. یک شب آن ها را به مسجد دعوت کرد.

با حضور چند تن از دوستان انقلابی و مسلط به مسائل، جلسه پرسش و پاسخ راه انداخت. آن شب همه سوالات بچه ها جواب داده شد.

وقتی جلسه آن شب به پایان رسید ساعت دو نیمه شب بود!

سال تحصیلی 59-58 آقای هادی به عنوان دبیر نمونه انتخاب شد. هر چند که سال اول و آخر تدریس او بود.

اول مهر 59 حکم استخدامی ابراهیم برای منطقه 12 آموزش و پرورش تهران صادر شد، اما به خاطر شرایط جنگ دیگر نتوانست به سر کلاس برود. در آن سال مشغولیت های ابراهیم بسیار زیاد بود؛ تدریس در مدرسه، فعالیت در کمیته، ورزش باستانی و کشتی، مسجد و

مداحی در هیئت و حضور در بسیاری از برنامه های انقلابی و ... که برای انجام هر کدام از آن ها به چند نفر احتیاج است!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی